[O1] Dźwignia/przełącznik kierunkowskazów z włącznikiem temp

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matgym
    Classic
    • 2012
    • 15

    [O1] Dźwignia/przełącznik kierunkowskazów z włącznikiem temp

    Zamieszczone przez natash
    Gdzie najlepiej zalać na zimę, co by przy -20C i postoju na dworze nie było zaskoczenia.

    Statoil?
    wszystkie stację posiadaja zimowe paliwo wiec gdzie nie nalejesz powinno byc dobrze :wink:
    Kompleksowe czyszcenie wnetrza, renowacja lakierow samochodowych, odtwarzanie barwy i struktury skor i plastikow we wnetrzu pojazdu
    604 606 850
  • gzyms
    Rider
    • 2011
    • 397
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O1] Dźwignia/przełącznik kierunkowskazów z włącznikiem temp

    Witam
    Właśnie dopadła moja octavię bolączka "pykających niewiadomodlaczego" świateł awaryjnych. Diagnoza - przełącznik kierunkowskazów. Zaraz do kompa i na forum - co robić. Niestety isol, sprężone powietrze nie pomogły. Na koniec wlałem wd40 i zaczęło się - najpierw dym oraz widoczne iskrzenie, "pykacz" awaryjnych oszalał no i ciągłe działanie lewego kierunkowskazu. Po jakichś 30 minutach "wysuszyłem" dźwignię, lewy kierunek już się nie włącza, ale "pykacz" szaleje. Zacząłem szukać coś o przełączniku zespolonym kierunków no i z przerażeniem nie mogę nigdzie znaleźć takiego jak ja mam. Oto on
    Jak widać różni się od reszty, które można spotkać tym, ze nie ma sterowania tempomatem (jest na kierownicy) a tylko włącznik tempomatu. Numer jaki znalazłem to 3U0 953 513 BL. W necie bardzo rzadki. Pozostaje chyba tylko oryginał lub używka o niewiadomej przeszłości.
    Poradźcie jaki teraz przełącznik kupić - zależy mi na sterowaniu tempomatem w kierownicy.

    każdy może, nikt nie musi

    Komentarz

    • adamadam
      Drive
      • 2008
      • 45

      #3
      witam, ja zmieniałem z normalnej manetki na tempomat ( jednym z powodów byla taka sama awaria jaku Ciebie ). kupiłem dobry zamiennik http://allegro.pl/przelacznik-tempom...639886192.html ( np) tyle ze nie doczytałem i był bez wiązki wiec modziłem na własna reke. co do wymiany t nie jest trudne za pierwszym razem to najwiecej bawiłem sie z demontazem poduszki pow.
      1) odpinasz akumulator
      2) obudowa kierownicy ( plastiki)
      3) poduszka ( dwie zapadki + rozpiecie kabla)
      4) demontaz manetek ( sa obie razem kierunki+wycieraczki )
      5) montaz nnowej
      i skrecenie w kolejnosci odwrotnej

      ps próbowałem naprawic stara ale to nie mam sensu

      pozdr

      adam
      adamadam

      Komentarz

      • gzyms
        Rider
        • 2011
        • 397
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        Zamieszczone przez adamadam
        ja zmieniałem z normalnej manetki na tempomat
        Ja ma już tempomat a sterowanie jest w kierownicy. I tak się zastanawiam bo taki przełącznik jak ja mam to jest taki nietypowy. W sklepach internetowych jest pełno przełączników ale taki jak ja mam to nie ma. Na alegro znalazłem używane trzy szt. Ale może być tak, że będą gorsze niż mój. No i kolejny dylemat. Jeżeli wykorzystam taki przełącznik jak pokazałeś to czy podłączając go będę miał sterowanie tylko w manetce czy też w kierownicy (co jest wygodniejsze).
        Co do demontażu:
        Zamieszczone przez adamadam
        3) poduszka ( dwie zapadki + rozpiecie kabla)
        Jak to się demontuje tzn. jak ściągnąć pokrywę poduszek i klaksonu? No i odkręcenie kierownicy - jaki tam jest konkretnie rozmiar klucza spline?
        Pozdrawiam

        każdy może, nikt nie musi

        Komentarz

        • adamadam
          Drive
          • 2008
          • 45

          #5
          troszke mnie zaskoczyłeś, ze zdj wynikało ze to jest zwykła manetka z tempomatem ( troche dziwna konfiguracja kierownica wielofunkcyjna + manetka tempo.)
          co do demontazy poduszki to ja mam standardowa kierownice i zdejmuje sie poduche jako jeden element "klakson" , dojscie jest od tyłu kierownicy dwa otwory w ktorych sa "grzybki " z klaksonu zablokowane spinkami. musisz podwazyc je cienkimplaskim srubokretem, za pierwszym razem jest troche zabawy

          ps jak przemieszczasz sie po Polsce ( a bedziesz w okolicy bełchatowa lub katowic) to mam jedna manetke do kierunków ale bez tempomatu - oddam darmo do testów(została po zmianie na tempomat)
          pozdr

          co do klucza to musze sprawdzic na garazu u kupla ale to dopiero jutropo 20
          adamadam

          Komentarz

          • gzyms
            Rider
            • 2011
            • 397
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Zamieszczone przez gzyms
            troszke mnie zaskoczyłeś, ze zdj wynikało ze to jest zwykła manetka z tempomatem
            A gdzie na zdjęciu masz ten przełącznik kołyskowy ze szczytu (czy jak on się nazywa)? Ma tylko włącznik z boku. Również w opisie podałem, że nie jest to typowy przełącznik z tempomatem.
            Zamieszczone przez adamadam
            dziwna konfiguracja kierownica wielofunkcyjna + manetka tempo
            Czemu? Bardzo wygodne, bez odrywania ręki od kierownicy obsługuję tempomat.
            Zamieszczone przez adamadam
            a bedziesz w okolicy bełchatowa lub katowic
            Oj nie bardzo. Ale dzięki. Za jakieś 60 zł będę miał taki jak Ty kupiłeś.
            Zamieszczone przez adamadam
            co do klucza to musze sprawdzic na garazu u kupla ale to dopiero jutropo 20
            OK

            No to problem rozwiązany - niestety musiałem kupić oryginalny przełącznik o numerze 3U0953513B01C - 240 zł, bo zamiennika nie ma i ekspresowo wymienili mi to chłopaki w skodexsie w Olsztynie - 100 zł. Teraz już jest cisza.

            każdy może, nikt nie musi

            Komentarz

            Pracuję...